Ο ξορκισμός του δαίμονα…

Ο δαίμονας…

Οι αντιδράσεις για το γλυπτό «Phylax» του Κωστή Γεωργίου στην παραλία του Π. Φαλήρου, ξεκίνησαν ως γραφικές από συνωμοσιολογικό ακροδεξιό έντυπο, έγιναν επικίνδυνες όταν κάποιοι ακολούθησαν την προτροπή να βανδαλίσουν το έργο και κατέληξαν σε γελοίες όταν ιερέας ράντισε με αγιασμό το γλυπτό. Το μεγάλο δίλημμα είναι σε ποια κατηγορία να κατατάξεις τους υποκινητές και τους απίστευτους «ακόλουθους» που πέταξαν μπογιά στο γλυπτό ή το ραντίζουν με αγιασμό σαν εξορκιστές. Στους ηλίθιους που δεν έχουν αντιληφθεί τους κώδικες του έργου ή στους επιτήδειους που προσποιούνται ότι αντιμάχεται τη θρησκεία, για να κάνουν επίδειξη σκοταδισμού και να το εξαφανίσουν; Σε κάθε περίπτωση είναι επικίνδυνοι.

Το πρόβλημα είναι ότι ήδη ο τρόπος που έχει οικοδομηθεί το κράτος και η κοινωνία συχνά επιτρέπουν επιβιώσεις θεοκρατίας που έρχεται ίσως από το βυζαντινό μεσαίωνα, γεγονός εξηγήσιμο για μια χώρα που δεν πέρασε από το Διαφωτισμό και την Αναγέννηση. Άλλωστε, δεν έκριναν την καλλιτεχνική αξία του έργου, που είναι υποκειμενική έτσι κι αλλιώς, αλλά την ίδια την ελευθερία του καλλιτέχνη, υπό την αίρεση μιας θρησκευτικής λογοκρισίας!

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι πολιτικοί και μιντιακοί εκπρόσωποι του «ορθού λόγου» και της «φιλελεύθερης» προσέγγισης σιωπούν ή σιγοντάρουν τους γραφικούς κύκλους, φοβούμενοι τη σύγκρουση με το ιερατείο. Αλλά και η ίδια η Εκκλησία εδώ και καιρό αρνείται να χαλιναγωγήσει τις ακροδεξιές, σκοταδιστικές και άλλες «χοντράδες» και εκτοξεύουν διάφοροι ιερωμένοι, βυθισμένη στα δικά της εσωτερικά προβλήματα.

Όλοι βάλθηκαν να αποδείξουν ότι η απόσταση από την Τεχεράνη μέχρι το Π. Φάληρο και από το μεσαίωνα μέχρι τον εικοστό πρώτο αιώνα, είναι πολύ μικρή, όταν μεσολαβεί η ιδιοτέλεια.

O …αγιασμός

3.1.2018. Μετά το βανδαλισμό ήρθε και ο… αγιασμός για το άγαλμα «Phylax» του Κ. Γεωργίου στο Π. Φάληρο. Οι γραφικές αντιδράσεις όσων χαρακτηρίζουν το άγαλμα «σατανικό» συνεχίζονται. Αυτή τη φορά ήρθαν από τους ενορίτες του Ι. Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης της περιοχής, που θέλοντας να… ξορκίσουν τον δαίμονα, έφτασαν στο σημείο με σημαίες, εικόνες και τραγουδώντας ψαλμωδίες ράντισαν το άγαλμα με αγιασμό. Επικεφαλής ο εφημέριος του ναού Πατάπιος Αργυρός που σε επιστολή του προς τον δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου, χαρακτήρισε το άγαλμα «δαίμονα και στρατιώτη του Σατανά».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Π. Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης, σε δηλώσεις του την προηγούμενη εβδομάδα είχε επισημάνει. «Κάποιοι μπερδεύουν την ελληνική μυθολογία με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ με τη ρομφαία, και πιστεύουν ότι αυτός θα έπρεπε να είναι ο φύλακας της πόλης μας. Πρόκειται για γραφικές αντιδράσεις. Η τέχνη, όμως, είναι υποκειμενική και σε κάθε περίπτωση δεν έχει όρια. Το γλυπτό δεν έχει καμία σχέση με τη χριστιανική πίστη. Πρόκειται για μία καλλιτεχνική προσέγγιση του Τάλου, του μυθικού προστάτη της Κρήτης. Ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από τη μυθολογία και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Όσον αφορά στη συλλογή υπογραφών, δεν σημαίνει ότι θα αποσύρουμε το άγαλμα».

Ο βανδαλισμός

28.12.2017. Λευκή μπογιά πέταξαν άγνωστοι στο γλυπτό «Phylax», του Κ. Γεωργίου, το οποίο είχε τοποθετηθεί, μετά από δωρεά εφοπλιστή, στην είσοδο του Π. Φαλήρου. Πρόσφατα επιχειρήθηκε να κοπούν τα καλώδια φωτισμού του αγάλματος, αλλά οι άγνωστοι έκοψαν τα καλώδια του τραμ, διακόπτοντας και τη συγκοινωνία. Πρόκειται, προφανώς, για μια κλιμάκωση των αντιδράσεων οι οποίες εκφράζονται από κάποιους που θεωρούν ότι το γλυπτό είναι «σατανιστικό» και «προσβλητικό» των χριστιανικών ηθών.

Ο δήμαρχος Π. Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης, λέει ότι «κάποιοι μπερδεύουν την ελληνική μυθολογία με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ με τη ρομφαία, και πιστεύουν ότι αυτός θα έπρεπε να είναι ο φύλακας της πόλης μας. Πρόκειται για γραφικές αντιδράσεις. Η τέχνη, όμως, είναι υποκειμενική και σε κάθε περίπτωση δεν έχει όρια. Το γλυπτό δεν έχει καμία σχέση με τη χριστιανική πίστη. Πρόκειται για μία καλλιτεχνική προσέγγιση του Τάλου, του μυθικού προστάτη της Κρήτης. Ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από τη μυθολογία και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Όσον αφορά στη συλλογή υπογραφών, δεν σημαίνει ότι θα αποσύρουμε το άγαλμα».

Μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο δημιουργός του έργου τόνισε ότι η ιστορία αυτή ξεκίνησε από την «Ελεύθερη Ώρα» και ανέφερε ότι δηλώσεις εκεί έκανε ο αυτοαποκαλούμενος «πατήρ Κλεομένης». Όπως επεσήμανε ο γλύπτης: «Δεν είναι δυνατόν να προσδίδει κάποιος σε ένα γλυπτό απερίσκεπτες πρακτικές. Ουδέποτε στο εξωτερικό υπήρξε αντίδραση. Δηλαδή τι πρέπει να βάλουμε έναν Ποσειδώνα επειδή είναι δίπλα στη θάλασσα; Η λογική του έργου τέχνης είναι να δώσει νέους κώδικες, να βάλει τους ανθρώπους να σκέφτονται. Δεν έχει σχέση με θρησκείες και συμβολισμούς. Δηλαδή ο σατανάς αν υπάρχει έχει κόκκινο χρώμα; Υπάρχουν άγγελοι με κόκκινα φτερά και κόκκινη κόμη. Υποτίθεται ότι είναι Χριστιανοί αυτοί που κάνουν τις αντιδράσεις, αλλά η ψυχή τους είναι αντιχριστιανική».

 

Πηγή: Tvxs.gr

Το σχόλιό σας...

Πρόσφατα σχόλια

ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ

Ουάσιγκτον 21, Τρίπολη, Τηλ. 2710238928

Email: dkomninou@ath.forthnet.gr